sobota, 17. 11. 2018 // Saturday, 17th November 2018
ob 21.30 Zagreb, HNK:
Na voljo je organiziran povratni prevoz in ogled dveh umetniških del kolektiva BADco. v Zagrebu dne 17. 11. 2018. Vstopnico po enotni ceni 12 eur lahko do 16. 11. 2018 kupite prek spleta oz. na blagajni Kina Šiška.
Režija/Directed by: Goran Sergej Pristaš
Koreografija/Choreography by: Nikolina Pristaš
Dramaturgija/Dramaturgy: Ivana Ivković, Tomislav Medak, Diana Meheik
Izvedba/Performers: Ana Kreitmeyer in/and Nikolina Pristaš (BADco.), Livio Badurina, Mislav Čavajda in/and Duško Gojić (Drama HNK), Ivan Bošnjak (Opera HNK)
Avtor besedila/Author of the Text: Goran Ferčec
Scenografija/Set Design: Marko Tadić
Kostumografija/Costumes: Silvio Vujičić
Glasba in zvok/Music and Sound: Radu Maltaffi (skladatelj/composer), Alen Sinkauz in/and Nenad Sinkauz
Posebna zahvala/Special Thanks: Pavao Pavličić za odstop avtorskih pravic za uporabo zgodbe Dobri duh Zagreba / for permission to use his short story The Good Spirit of Zagreb.
S podporo/Supported by: Urad za izobraževanje, kulturo in šport Mesta Zagreb/Zagreb City Council for Education, Culture and Sport, Ministarstvo kulture Republike Hrvatske/Ministry of Culture of the Republic of Croatia in/and Avstrijski kulturni forum/Austrian Cultural Forum
Zagrebški BADco. je verjetno najprepoznavnejši in mednarodni najmočneje uveljavljen umetniški kolektiv s področja scenskih umetnosti, ki je v naši regiji nastal v post-jugoslovanskem obdobju. Njegovo jedro tvorijo Ivana Ivković, Ana Kreitmeyer, Tomislav Medak, Goran Sergej Pristaš, Nikolina Pristaš in Zrinka Užbinec. Sami pravijo, da kolektiv tvorijo tri plesalke in koreografinje, dramaturginja in dramaturg ter filozof in producent, četudi je vsakomur, ki je kdaj videl več kot eno samo njihovo delo, kmalu jasno, da gorivo njihovega kolektivnega stroja poganja stalna pretočnost med jasno profiliranimi ustvarjalnimi funkcijami.
Delo kolektiva BADco. se s strukturiranjem umetniških del v mreže raznovrstnih formalnih in percepcijskih odnosov ter njihovih kontekstov sistematično osredotoča, kakor pravijo njegovi člani, na raziskovanje protokolov nastopanja, predstavljanja in gledanja. Delo BADco. rekonfigurira ustaljene odnose med predstavo in občinstvom, izziva dane perspektive, vključno z običajno arhitektoniko predstav, ter problematizira komunikacijske strukture, s katerimi med koreografskimi konstrukcijami njihovih umetniških del in gledalsko recepcijo pomeni vznikajo in se razvijajo.
Umetniški, intelektualni in tehnološki inženiring kolektiva BADco. je prepojen s širokim referenčnim poljem različnih področij, ki se stekajo v metodološko natančno strukturirane umetniške organizme, v njihovih umetniških znakih, navzočnostih in mislih, podvrženih nekakšni akumulaciji pregibnih informacijskih gmot, pa so nekateri izmed njih berljivi, drugi sugestivni, tretji pa zgolj sredstvo kognitivne in čutne dinamike, ki vstopa neposredno v naša telesa. Umetniška dela najrazličnejših provenienc ter družbeni, kulturni in politični pojavi, ki v delih BADco. lahko pridobijo status uprizoritvenega besedila, potentnega koreografskega orodja, gradiva ali reference za umetniško pretvorbo so izbrani ali kombinirani s kuratorsko natančnostjo. Njihov zgodovinski bazen sega vsaj od razsvetljenstva do današnjega časa. Zdi se le, da njihovo predelavo v raziskovalnih laboratorijih BADco. bolj odločilno kot sodobni gledališki tokovi določa ravno negotov, a izjemno vitalen milje evropskega sodobnega plesa zadnjih treh desetletij.
Niti kolektiv BADco. niti njegovi posamezni člani v Sloveniji niso neznanci. Člani BADco. so bili zaradi odločilnega angažmaja pri Centru za dramske umetnosti ter ustvarjanja izvrstne revije Frakcija, časopisa za scenske umetnosti, naravni zaveznik in partner Zavoda Maska, s katerim so ustvarili nekaj odličnih publikacij (v času ribiških škandalov v piranskem zalivu npr. Postdramatic Fishing, 2003, ali pa Body/Difference, 2000). V okviru festivala Exodos, umetniškega programa Zavoda Maska idr. so pri nas nastopili s predstavami: Človek. Stol (2000), Diderotov nečak ali kri je gostejša od vode (2001), Solo me (2002), Deleted Messages (2004), 1 Poor One 0 (2008), Kila histerije, pospešek – Melodrama (2013) idr. Leta 2011 smo na festivalu Pleskavicagostili člane BADco., ki so nam predstavili svojo digitalno programsko orodje imenovano Whatever Dance Toolbox (2008).
Odločili smo se, da jim v letošnjem programu CoFestivala namenimo posebno pozornost. CoFestival bomo začeli 17. novembra z izletom v Zagreb, kjer si bomo v hiši slavnega hrvaškega arhitekta Vjekoslava Rihterja in njegove žene, igralke Nade Kareš Rihter, ogledali instalacijo Gradbena jama. V njej BADco. modernistični arhitekturni ambient Rihterjevega utopizma uporabi kot prostorsko partituro ter ga cepi z idejami istoimenskega Platonovovega romana (1930), v kateri avtor naslavlja praktična protislovja utopističnih projektov v stalinistični Sovjetski zvezi. Zvečer si bomo v HNK, ki ga kolektiv pretvori v ambient (site), ogledali predstavo Poprave ritma v režiji Sergeja Gorana Pristaša ter koprodukciji HNK Zagreb, Dubrovniških poletnih iger in skupine BADco. Predstava temelji na kratki zgodbi Pavla Pavličića Dobri duh Zagreba (1976), v kateri poskuša glavni junak z beleženjem nezgod in zločinov v mestu s statistično metodo ustvariti učinkovit sistem, s katerimi bi se dalo predvideti frekvenco negativnih pojavov in jih tako preprečiti.