Plesni solo
30/11/2016 ob 19:00
Kino Šiška – Katedrala
Vstopnina: 7 € predprodaja, 10 € na dan predstave
FB dogodek>
*Vstopnica velja tudi za film Michaela Maurissensa TELO KOT AHRIV.
Avstrijski plesalec in koreograf Michael Turinsky se v svojem plesnem solu Druga koža – sinkopiraj ritem (2016) poigrava s konceptom vidnega in nevidnega, afekta in reprezentacije, dela in kapitala, dolgočasja in vznemirjenosti ter razstavlja format glasbenega (hiphop) videa na njegove različne površine. S počasnostjo, ponavljanjem in premori izpostavlja specifično časovnost kulture hendikepa, v kateri se negativnost sreča z užitkom. V njegovem solu se raven (telesne) družbene norme s perspektivo kulture hendikepa spreobrne v svojo negativiteto, s čimer koreograf in plesalec naredi vrsto aktualnih družbenih vprašanj vidnih. Turinsky raziskuje napetosti, ki nastajajo z razvojem specifične forme iz specifične telesnosti, njene kontekstualizacije, spremenljivosti in percepcijskih preobratov, ki se organizirajo okoli nje.
»Kaj če naši idiotski sprevrženi temačni užitki ne bi bili nekaj plehkega in varljivega, ampak bi vsebovali najgloblje usedline naših osebnih zgodovin, naših muk, individualnih in skupnih, preteklih in sedanjih? Kaj če bi poblagovljeni užitki, ki nam jih ponuja popularna kultura, spodmaknili ustaljeni ritem skupinskega občutenja krivice in zatiranja? Kaj če bi užitki popularne kulture, ki si jih vsi delimo, obdali naš občutek zatiranosti, enako kot modna polprosojna obleka obda telo, ki je prikrito in obenem razkrito? Kaj če bi nas Rihanna in Puff Daddy uspela kaj pametnega naučiti o kapitalizmu in hendikepu?« se sprašuje Michael Turinsky.
Projekt Druga koža – sikopiraj ritem se spopada z razmerji med površino in globino, kalupom in ukalupljenim glede na telesno zaznavo in željo. Raziskuje odnose med abstraktnim redom in konkretno reprezentacijo v kulturi hiphopa. Glede na omejenost, ki smo ji zaradi različnih okoliščin (obleka, govor, zvok) podvrženi pri zaznavi drugega telesa, skuša predstava, da bi omogočila percepcijska spodmikanja, razbiti miselne povezave, ki jih običajno spletamo med posameznim telesom in njegovo vsakokratno lupino. Preko različnih vidikov tistega, kar se običajno vpisuje v površino, Turinsky raziskuje napetosti, ki nastajajo z razvojem specifične forme iz specifične telesnosti, njene kontekstualizacije, spremenljivosti in percepcijskih preobratov, ki se organizirajo okoli nje. Predstava se giblje med pretvarjanjem fragmentiranega estetskega jezika v loop, citat ali beat in (domnevnim) nezadostnostjo površine. Apropriacija površinske strukture kolektivne identitete avtorju služi kot zrcalna podoba subjektovega zapisa, katerega površina bo spet postala izvirnik.
Teoretik, koreograf in performer Michael Turinsky je na Dunajski univerzi magistriral iz filozofije, k njegovi plesni izobrazbi pa so odločilno prispevali umetniki in ustvarjalci Adam Benjamin, Fabiana Pastorini, Barbara Kraus, Corinna Mindt, Philipp Gehmacher, Keith Hennessy and Miguel Gutierrez. Kot perfomer je sodeloval v predstavah Berta Gstettnerja, Barbare Kraus, Doris Uhlich in v projektu Legitimate Bodies Robina Dingemansa in Micka Brysona. Kot teoretik objavlja v različnih periodičnih, strokovnih in znanstvenih publikacijah in poučuje na univerzah v Linzu in Salzburgu.
Koncept, koreografija in nastop: Michael Turinsky
Glasba: Ulrich Troyer
Produkcija: Angela Vadori
Oblikovanje prostora: Jenny Schleif
Oblikovanje kostumov: Hanna Hollmann
Oblikovanje svetlobe: Andreas Lendais
Fotografije: Raffael Stiborek
Asistenca: Paula Galimany
Koprodukcija: Plesni center Tanzquartier Dunaj.
S podporo: Kulturni oddelek mesta Dunaj in Avstrijske vlade in s prijateljsko podporo kolektiva Tanz*Hotel.
Trajanje predstave: 50 min
Dogodek so omogočili INTPA – International Network for Dance and Performance Austria of Tanzquartier Wien iz sklada BKA in BMEIA
Organizacija: Kino Šiška in NDA.