Ljubljana, 17/06-21/06 2013 & 21/09-29/09 2013

Preživeli smo konec sveta. In njegov ponovni začetek. In, kaj zdaj?

Lanskoletni CoFestival je nastal kot odgovor na spreminjajoče se produkcijske in ustvarjalne pogoje. V združitvi posamičnih festivalskih enot – Modul-dance, Ukrep in Pleskavica – smo združili umetniške in produkcijske moči. Rezultat je bil prebogat program s kar 43 dogodki na 10 prizoriščih. Programske enote so se medsebojno oplajale, preizpraševale in ustvarjale okvir za dolgoročna sodelovanja, zaveze in prijateljstva.

Z letošnjim motom Umetnost SoBivanja nadaljujemo v že vzpostavljenem okviru z idejami o iskanju presečišč, vzpostavljanju skupnega prostora in medsebojne pomoči ter z vznikom novih vprašanj. Pomembno se nam zdi, da v tem sodelovanju vztrajamo, vedoč, da je vsako tovrstno sodelovanje in kuriranje podvrženo tveganju; da lahko nekatere pozicije ostajajo spregledane, da trans-, inter- ali celo ne-disciplinarnosti znotraj festivala pod vprašaj postavljajo avtonomijo in prepoznavnost plesne discipline. Kar poskušamo nasloviti, je raznolikost umetniških formatov in pristopov ter nanje vezan pomen prenosa znanja, zaupanja, trajanja. Pomen procesualnosti, ki izključuje zgolj re-prezentacijo, postavljamo na isti nivo kot zaključene projekte in s tem zastavljamo vprašanja o dovršenosti umetniškega dela. Festival razumemo kot prostor produkcije znanja. Ta znanja se delijo in množijo naprej v druge discipline, umetniške projekte in geografske prostore.

Hkrati pa CoFestival naslavlja potrebo razlikovanja med umetnostjo in kulturnimi industrijami ter svari pred negativnimi vidiki tovrstnega izenačevanja. Namreč, umetnost in še posebej živa umetnost ni in ne more biti usmerjena zgolj v produkte, ki bi tako kot materialni objekti cirkulirali na trgu.

To, kar zaznamuje naše sodelovanje, je nenehno preizpraševanje pogojev, razlogov in nujnosti/srži določenega početja. čŒe te srži ni, potem niti ni razloga za delovanje, vsak rezultat je potem zgolj dekoracija.

Na kakšen način in zakaj se sodobni ples giblje med demokracijo in trgom in kaj bo od njega na koncu ostalo?

Dragana Alfirevič‡ Srhoj in Jasmina Založnik